Vuoden 2018 tapahtumat

6.6.2017 Vierailimme Louhisaaren kartanossa ja Ritaripuistossa, oli tutustumisen arvoinen paikka.
Sitten vielä Auttisten puutarhaan mistä saimme ostaa komeat kesäkukat.
Kiitos Eilalle

26.3.2017 Yhdistyksen 80-vuotis juhlat Ruusukorttelissa

4.3.2017 Käytiin Rauman teatterissa katsomassa musiikkikomediaa Herrasmieshuijjarit, syömässä käytiin ABC asemalla. Kuljettajana oli Hannu ja meitä oli mukana 30 henkeä.

Syyskauden avajaiset vietettiin Ruissalon Metsärannassa. Välillä paistoi aurinko ja taas välillä satoi hieman. Sauna lämpesi ja uimavesi oli lämmintä. Ruokailtiin ja makkaraa syötiin.
Tilaisuuteen oli ilmoittautunut 60 henkilöä. Johtokunnan jäsenet toimivat emäntinä

20.8.2016 teimme retken Kasnäsiin ja Örön saareen. Bussilla Kasnäsiin ja Sissell laivalla Örööseen, merimatka kesti 45 minuuttia. Matkailma oli hieno, aurinko paistoi eikä tuullut juuri ollenkaan. Tutustuimme saareen kävellen, ruokailimme ravintolassa ja tutustuimme 12″ Obuhof tykkiin. Paluumatkan saarelta teimme eri kautta ja merimatkan aikana joimme vielä munkkikahvit.

Teatteriretken teimme Tampereelle Viikinsaaren kesäteatteriin 9.7.2016. Näytelmänä oli Albatrossi & Heiskanen musikaali. Matkaan lähdimme aamulla klo 8.30 ja takaisin Turussa olimme klo 20.00. Ruokailimme ravintolalaivassa matkalla Viikinsaareen. Ruoka oli maittavaa ja näytelmä oli tosi hyvää. Tuntui että kaikilla oli mukavaa. Matkalla oli mukana 60 henkilöä.

Kesäretki tehtiin Somerniemelle ja Hovilan kartanoon. Matkaan lähdettiin Puutorilta klo 9.00. Ensin tutustuimme Somerniemen kesätoriin, pieni sade ei meitä haitannut. Seuraavaksi menimme Hovilan kartanon ”latomuseoon” tutustumaan menneeseen aikaan. Ruokailimme kartanossa. Jatkoimme matkaa Halikon desinghilliin jossa joimme kahvit ja teimme ostoksia. Turussa olimme klo 17.30. Meitä oli 34 henkilöä.

Patsaskierros Turussa tehtiin 23.5.2016. Oppaana toimi Leena Tiusanen. Kiertoajeluun osallistui 20 henkilöä. Kiertoajelu kesti 2 tuntia ja sinä aikana nähtiin lukuisa määrä Turun patsaita.

Perinteinen laivamatka tehtiin 10-12.5.2016 Tallinnaan. Matkaan lähdimme Aurakatu 2 kello 14, laivamme Baltic Qeen lähti Helsingistä Tallinnaan klo 18.30. Vietimme yön laivalla ja menimme maihin aamulla klo 9.00. Tämän jälkeen teimme oppaan johdolla 2 tunnin kiertoajelun. Majoituimme Meriton Spa hotelliin yöksi. Meillä oli koko päivä aikaa Tallinnassa. Kotiin lähdimme klo 12.30 laivalla ja kotona Turussa olimme klo 19.
Matkalle osallistui 41 henkilöä.

Toukokuun kerhoiltaa vietettiin 2.5.2016 bingoa pelaten. Kerhoilta oli kevään viimeinen kerhoilta. Seuraava kerhoilta on 5.9.2016 siis syyskuun kerho. Toukokuun kerhoillassa oli paikalla 25 jäsentä.

Huhtikuun kerhoiltaa vietettiin 4.4.2016. Kirsti Saksa kertoi TS:yhtymän Irja Ketosesta. Paikalla oli 31 henkeä.

Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 31.3.2016 klo 18 alaken yhdistyksen kerhotiloissa. Paikalla oli 18 henkeä.

20.3.2016 teimme retken Forssan teatteriin katsomaan Pesulan likat näytelmää. Pyykkituvassa tapahtui paljon sanallista ja muutakin kommellusta. Kävimme syömässä Forssan Autokeitaassa ja ruoka oli tosi hyvää. Meitä oli matkassa 31 henkilöä.

Maaliskuun kerhoillassa 7.3.2016 oli Matka-Vekka kertomassa mielenkiintoisista matka vaihtoehdoista. Paikalla oli 33 yhdistyksen jäsentä.

20.2.2016 oli Tamara konsertti Turun Logomossa. Tamaran rooleissa oli Angelika Klas, Kirsi Tarvainen sekä Sofia Arasola. Tapahtuman vetivät .

Helmikuun kerhoillassa 1.2.2016 oli Ritvan matkat kertomassa tulevista matkoistaan. Kerhoilllassa oli paikalla 33 yhdistyksen jäsentä.

Tammikuun 30 päivä teimme teatterimatkan Tampereelle katsomaan Desiree musikaalia. Esitys oli hieno sekä ruokailu ravitsemusliike Aistissa oli hyvää. Meitä oli matkassa 17 henkeä.

Tammikuun kerhoiltaa vietettiin 4.1.2016, paikalla oli 32 yhdistyksen jäsentä. Kirsti Saksa oli kertomassa legendaarisesta ”Vanu mammasta”. Kiitos Kirstille ihanasta esitelmästä.

Joulukuun kerhoilta vietettiin maanantaina 7.12 klo 18 alkaen.
Kerhoillassa juotiin joulukahvit. Paikalla oli 25 yhdistyksen jäsentä.

4-8.12.2015 tehtiin itsenäisyyspäivän matka Tallinna-Riika-Tukholma. Matkalle osui niin auringonpaistetta kuin myrskyä etenkin Riika-Tukholma välillä. Kaikista kommelluksista selvittiin ja kotiin päästiin onnellisesti
Matkalle osallistui 45 henkilöä.

Yhdistyksen perinteiset joulujuhlat vietettiin 27.11.2015 ravintola Juliniassa, Linnankatu 18. Tilaisuus alkoi klo 17 ja päättyi klo 21. Ohjelmatarjonnasta vastasivat huumorilla Siviä Raittiina, lausuntaa Eeva-Liisa Suominen ja musiikista vastasi haitarilla Taina Talvikki. Paikalla oli 34 yhdistyksen jäsentä. Joulupöytä oli maistuva.

14.11.2015 teimme teatterimatkan Uuteenkaupunkiin, kävimme katsomassa näytelmää ”100 vuotia joka karkasi ikkunasta”. Näytelmä oli hupaisa kertomus siitä kun Allan täyttää sata vuotta ja ei halua juhlia ja karkaa ikkunasta. Siitä alkoi seikkailu. Matka maksoi 30 €. Meitä oli matkalla mukana 58 henkilöä.

2.11.2015 Vietimme kerhoiltaa ja pidimme ylimääräisen kokouksen jossa käsiteltiin mm. sääntömuutosta siten että 2016 marraskuussa on syyskokous ja siitä eteenpäin kaksi kokousta vuodessa.
Paikalla oli 40 henkilöä.

5.10.2015 Vietimme kerhoiltaa jossa luennoitsijana oli Turun opas Leena Tiusanen kertomassa oppaana olemisesta Turussa. Kerhoillassa oli paikalla 29 henkilöä.

1.10.2015 Kävimme Salossa teatteri Provinssissa kuuntelemassa Marionin 70 vuotis konserrtia.
Konsertti oli mahtava. Meitä oli matkassa 39 henkilöä. Matka maksoi 38 € hengeltä.

Syyskauden avajaiset ja matkojen 2016 suunnittelupäivä 25.8.
Elokuinen päivä sujui saunoen, ruokaillen ja tulevia matkoja suunnitellen. Tilaisuuteen olivat tervetulleita kaikki. Yhdistyksen jäsenille päivä oli ilmainen, muille hinta oli 10 euroa, joka sisälsi vuoden 2016 jäsenyyden. . Osallistujia oli 60

11.8.2015 Kultarannan taidekierros
Tunnin kestävällä taidekierroksella tutustuttiin oppaan johdolla Kultarannan puutarhan taideteoksiin.